Hvordan lage en LinkedIn-side for bedrifter

Publisert:

Visste du at LinkedIn har over 900 millioner brukere? Det er en perfekt plattform for å bygge profesjonelle nettverk og tiltrekke seg oppmerksomhet, spesielt for B2B-bedrifter! Er du klar til å komme i gang med din bedriftsprofil på LinkedIn?

Lag en LinkedIn-side for din bedrift, her er en steg-for-steg guide du kan bruke i artikkelen din, inkludert forslag til bilder:

1. Logg inn på LinkedIn

Du må ha en personlig profil på LinkedIn for å lage en bedriftsprofil. Start med å gå til LinkedIn og logg inn med din personlige konto. Velg «Produkter for bedrifter» og deretter «Opprett en side.»

Oversiktsside LinkedIn, hvor trykke for business

2. Velg side type

Velg “Bedrift” som side-type for din virksomhet.

Lag en Linkedin-side

3. Fyll ut bedriftsinformasjon

Skriv inn navnet på virksomheten, nettadresse, hvilken bransje dere tilhører, type bedrift og størrelse. Last opp logoen din, et banner-bilde, og en slagord/motto som passer for bedriften. Husk å bruke nøkkelord relatert til innhold og SEO.

Fylll inn din bedriftsinformasjon på LinkedIn

4. Tilpass «Om Oss»-seksjonen

Skriv en kort, engasjerende beskrivelse av hva bedriften din gjør og hva som skiller dere fra konkurrentene. Bruk relevante nøkkelord for SEO.

Fyll inn "Om oss" informasjon on bedriften din på LInkedIn

5. Publiser Siden!

Trykk “Publiser” for å gjøre siden offentlig. Begynn å dele innhold og inviter kontakter til å følge siden.

Publiser Linkedin-siden din

6. Da er du i gang!

Lag din første post, gjerne noe som understøtter din digitale strategi, kampanjen du kjører, innhold som er en landingsside på ditt nettsted.
Trenger du hjelp?, ring Monica: 48990030.

Ekstra tips

  • Regelmessig publisering av relevant innhold vil hjelpe med å bygge et publikum
  • Engasjer med følgere ved å svare på kommentarer og oppfordre til diskusjon
  • Optimaliser siden med visuelt engasjerende innhold, prøv å bruke video, bilder eller infografikk i innleggene for å tiltrekke oppmerksomhet
  • Inviter medarbeidere til å koble seg til siden, legge den til som arbeidssted på sin egen profil, be de være aktive og like + kommentere + dele
  • Bruk analyseverktøyene, LinkedIn har statistikkverktøy som gir innsikt i hvilke innlegg som skaper mest engasjement. Bruk dette til å justere innholdet ditt basert på hva som fungerer best.
  • Ha en handlingsrettet bio, ta med lenke til en landingsside eller et tilbud, slik at de som besøker siden, enkelt kan komme i kontakt med deg

Ta kontakt med Monica Heggen, Markedskonsulent i innholdsverkstedet

Tema:

Stikkord:

Comments

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *